חילול ה': התבטאות קשה של עליזה בלוך על הפיצול החרדי

אבי יעקב 7 Comment on חילול ה': התבטאות קשה של עליזה בלוך על הפיצול החרדי

לקראת הבחירות בבית שמש: הקלטה שהתפרסמה הבוקר חושפת מה חושבת ראש העיר עליזה בלוך על המאבקים החרדיים ברחבי הארץ: "באלעד ובביתר זה ממש ברמה של להרוג אחד את השני". גורם פוליטי בעיר: "אפילו בצחוק אסור לומר את זה"

עיריית בית שמש צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברקע המאבק הפנים חרדי על ראשות העיר בית שמש והאפשרות שהתפרסמה הבוקר במסגרתה גורמים בש"ס בעיר מאותתים לתמוך בראש העיר המכהנת עליזה בלוך, מתפרסמת הבוקר (חמישי) ב"חדשות בית שמש" הקלטה מישיבה סגורה שדנה בוויכוח הפוליטי בין חרדים וחילוניים בעיר, ובה התבטאה בלוך באופן קשה ובלתי מתקבל על הדעת, בעיר על הסדקים במפלגות החרדיות בארץ.

בהקלטה נשמעת בלוך אומרת כי "תראה מה הולך באלעד, תראה מה הולך בביתר – זה ממש ברמה של להרוג אחד את השני, להרוג אחד את השני, תאמין לי באיומים והלחצות…" חזרה ראש העיר והדגישה שוב את הביטוי המקומם והקשה.

משתתפים בפגישה מעידים כי ההתבטאות עוררה אי נוחות בקרב יושבי החדר. מאחר שבלוך מכהנת כראש עיר בה יש רוב חרדי מובהק, וההתייחסות הזאת למחלוקת פוליטית לגיטימית, מלמדת על בורות או אף גרוע יותר, זלזול באחדות ובפעילות המשותפת של הסיעות החרדיות במועצת העיר בית שמש.

והדברים מקבלים משמעות נוכח הניסיון לנצל את הוויכוח הפוליטי לטובת תמיכה חרדית במועמדותה. כזכור, בשבועות האחרונים, לאחר ההכרזה בדגל התורה על מועמדותו של שמואל גרינברג כמועמד מטעמה לראשות העיר ובמידה ודגל לא יתמכו בבוטבול באלעד, נראה כי בש"ס שוקלים לתמוך בבלוך בבחירות ועל פי דיווחים שונים אף קיימת טיוטת ריצה משותפת שטרם נחתמה.

ההקלטה שהופצה בעיר עוררה סערה גדולה, זאת מאחר שדווקא בבית שמש קיימת אחדות בין הסיעות החרדיות במועצת העיר. גורם פוליטי בעיר בית שמש אומר ל'קול חי': "איך עליזה בלוך מצפה לקבל תמיכה מחרדים כאשר היא מתבטאת כך נגדינו? מותר לנו להתווכח בתוך עצמינו, באופן פנימי. אבל להתבטא ככה? אפילו בצחוק לא אומרים את זה".

האזינו להקלטה המקוממת

ישראל רמתי, חבר מועצת העיר בית שמש מש״ס אומר ל'קול חי', כי "מאז הודעת דגל התורה על הצבתו של שמוליק גרינברג לתפקיד ראש העיר מטעמם. אני מקבל טלפונים רבים ממנהלי מוסדות המספרים על אטימות וטריקות דלת לא מידתיות מגרינברג בעת שכיהן כיו״ר הנהלת המתנסים העירונית". לדבריו: "בסופו של דבר האינטרס של ש״ס הוא שיכהן ראש עיר שיהיה הכי טוב עבור ציבור הבוחרים שלנו ואת זה צריך לשקול בכובד ראש".

פנינו לדוברי הקמפיין של בלוך, אך טרם התקבל ההסבר שלהם ביחס לציטוט ההתבטאות.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 6

    למה זה זלזול בציבור? היא צודקת בכל מילה שאמרה.
    מותר להגיד את האמת ולא להדחיק.
    האם אין קרבות מי בראש????
    מותר לכבס את הכביסה בחוץ. וגם לתלות אותה כדי שיתייבש/ שיתביישו….
    כאילו לשם שמייייים…..

  2. 5

    ב"ה יתכן מאד שהחילול ה' הוא לא שהיא אמרה זאת, אלא שזה קורה שיהודים חרדים כל כך רבים, (גם אם היא הגזימה בהגדרה) יהודים חרדים צריכים להיות דוגמא למדות טובות סבלנות שזה מה שעושה קידוש ה'. וההיפך מזה עושה חילול ה'. דרך אגב, פוליטיקה ר"ת, פה לא תהיה י-ה. איני אומר שלא צריך להצביע למועמד הכי מתאים ליהודי חרדי, אך ללא מריבות וויכוחים כלל. רק באהבת ישראל.

    1. לצערי, הדור שגדל לאחר שיוצאים מהישיבה, הם טורפים כל אחד.
      כל הגזענות של מוסדות וקבלת תלמידים מעדות. שואלים מי היה הסבא והמשפחה שלו.
      כל זה אנשי מפתח ומשפיעים על הציבור אבל אלה נראים כיר"ש אבל זה רחוק מאוווד.
      ומותר לבקר ולא רק כבוד, וכסף……זה מה שעושים בוגרי הישיבות לכו תראו איך הם מתנהלים בכל שכונה יש לנו רק נשאר לנו הגחלת של יהודים יר"ש מעטים שעליהם עומד העולם… והם לא בפוליטיקה המלוכלת שיש בציבור. השאר נדמה להם שהם בעולם רוחני אבל עדיין לא הגיעו לקומה ראשונה
      תסלחו לי על התקיפות רק צריכיים להיות אמתיים ולא למרוח.

  3. 4

    זה נראה שעורך הכתבה הוא מועמד דגל לראשות בית שמש.
    חילול השם האמיתי זה מהאלה שמתלבשים כחרדים ומתנהגים יותר גרוע מחילונים.

  4. 3

    עליזה בלוך אנחנו תושבי בית שמש החרדים הספרדים רוצים אותך כראש העיר ולא איזה אשכנזי שיזרוק אותנו כמנהג האשכנזים מדור דור

  5. 2

    זה האמת! ולבושתנו ולחרפתנו. בואו נתקן.